CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, 31 October 2011

Petua dapat anak comel?

Sering kali kita perhatikan dalam masyarakat kita ada anak-anak yang dilahirkan oleh ibu bapa yang biasa-biasa tetapi mendapat anak yang sangat comel, berkulit cerah dan cerdas serta aktif atau sekurang-kurangnya mempunyai pembawakan disukai orang. Adapula yang ibu bapa yang sangat cantik dan kacak tetapi memperolehi anak-anak yang kurang dari segala segi. Sedih bukan? Ia saya akui ini adalah ketentuan Allah SubhanahuWataala dalam menentukan segala-galanya. Tapi jangan dilupa Alquran dibekalkan kepada kita sebagai penunjuk jalan dan sebagai rujukan usaha-usaha yang boleh dilakukan untuk memperolehi anak seperti yang diidam-idamkan
Dengan itu timbullah banyak amalan2, zikir2 serta surah2 yang bagus untuk diamalkan semasa mengandung, antaranya:
  • Surah Yusuf - untuk anak yang cantik rupa dan akhlak
  • Surah Luqman – untuk anak yang cerdik
  • Surah Yaasin – untuk anak yang teguh hati dan tidak terpengaruh dengan maksiat
  • Surah Maryam – untuk memudahkan bersalin
  • Surah al-Hujurat – untuk membanyakkan susu ibu
  • dan bermacam-macam doa yang boleh diperolehi dalam buku2 doa.

and then tgkla gambar baby-baby yg comel-comel gituww...pic baby-baby nilah yg selalu didalam PC aku...enjoys.....


miasara time kecik..suka..sgt

mata yg cantik


mata bulat..wish hav baby like this...


pic baby yg menjadi wallpaper di PC ku..


alolo...menangis pun cute kan..


ni gambar anak rita..ambik dr Mr.google.. hehehe...cute..


baby girl wearing polka dot...


mata sepet..just like me..hehhe


baca doa..




miasara lg


miasara lg dan lg


ni baby tercomel


Mr. Hubs ckp nak gigit..


senyum x perlu kata apa2...


baby angkasawan negara


baby buah..hehehe


so kenala selalu tgk gambar2 baby yg comel time preggy ni..supaya terkenan..hehehe...tp mulut tu jgn cabul jugak...biar diam dr byk bercakap...silent it better..rite? tp apa2 pon kenalah selalu berdoa kepada Allah semoga dipermudahkan segalanya..Apa2 pun hanya dari ketentuan-Nya..kita manusia hanya berusaha dlm mengecapi kebaikan dr - Nya...

ni doa yg selalu aku amalkan:

Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam...Amin


p/s : yg penting jgn nak mencarut..byk-bykkan bezikir....




4 comments:

mashimaro said...

comel2...!!
anak nazshah mne???tak nmpk pon..hihi

Noor Nazrah said...

hahaha...salah seorang dr pic tu la...

ShahNaz said...

amboiii...byknya pic baby comel2...sampai xtaw nk pilih mana satu.hehe...

BADRULASIYAH said...

SALAM.. BETL KATA TUAN PUNYA BLOG...BYK ENTRI YG BERMANFAAT..UTK DPAT ANAK CANTIK...SYURGA DUNIA KAN
TERIMAKASIH ATAS INFO YG SANGAT MENARIKK...SEMOGA ALLAH MENGIRANYA SEBAHAGIAN DR AML YG SOLEH

beautiful journey of pregnancy

Lilypie Pregnancy tickers

perkahwinanku,,,,,

Daisypath Anniversary tickers