CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 2 November 2011

Kebaikan menderma darah..

Ganjaran Dan Faedah Menderma Darah
Sebagaimana yang telah dijelaskan bahawa hukum menderma
darah itu adalah harus. Bahkan menderma darah merupakan salah
satu perbuatan yang berkebajikan dan sangat bermanfaat kerana
terselindung di sebaliknya konsep tolong-menolong sesama
saudara Islam. Menderma darah juga suatu amalan yang mulia
kerana seseorang yang menderma darah itu tidak mengharapkan
sebarang balasan, khususnya daripada segi kewangan ataupun
material. Sekalipun hanya sebagai derma ataupun sumbangan
sahaja, namun janganlah ia dipandang sebagai sesuatu yang sama
sekali tiada mendatangkan keuntungan.
Seseorang yang menderma darah pasti akan menikmati kepuasan
hati kerana telah menyelamatkan nyawa lain dengan darah yang
telah didermakannya. Perlu juga diketahui bahawa setiap satu
pendermaan keseluruhan darah (whole blood) boleh
menyelamatkan sehingga tiga nyawa.

isi borang dulu sblom...derma darah..

ni dia minah yg tgh diambil darah

buli dia..buli dia..hehehe


berapa org nyawa dah kita selamatkan dengan menderma darah ni..jd jom la sama2 derma darah yer...dapat pahala...

5 comments:

mashimaro said...

hehe ckp jer...tapi xpenah pun coba.. ;p

Noor Nazrah said...

eleh..aku x seberani kau shi..huhu

azura samsuddin said...

ada ke derma darah skrg ni?? kat mana?? akk pun antara yg aktif derma darah kalo xde pe2 aral lah ... along akk sekurang2nya sebulan sekali mesti derma darah smpi dpt certificate dr hospital sbb rajin menderma ;)

Noor Nazrah said...

wah mmg terror la akak ni.. nnt ada tempat utk diderma naz inform kat akak k...

ShahNaz said...

gaya dlm pic cam dia yg derma darah...sekali penakut daaa....hahaha...

beautiful journey of pregnancy

Lilypie Pregnancy tickers

perkahwinanku,,,,,

Daisypath Anniversary tickers